Wie zijn Feetunique?
Waar het allemaal begon ..
Helemaal in het noorden van Europa ligt een plaats verborgen, dat men het gelukkigste land ter wereld noemt. Het is een beroemd koninkrijk waar de inwoners tevreden zijn en waar het speelgoedmerk LEGO® ontstond. In dit kleine land, dat Denemarken heet, begon ons avontuur.
Het idee
In het jaar 2011 maakten twee jeugdvrienden, Christian en Claus (ikzelf) grootse plannen om met iets de wereld te veroveren. Onze grote droom was om een eigen bedrijf op te richten. Als vlotte jongens gingen we graag goed gekleed de straat op en daarmee was meteen de branche bepaald waarin we aan de slag wilden. We wilden een zaak opzetten en uitbouwen, die te maken had met kleding, maar wat we specifiek wilden verkopen wisten we op dat ogenblik helemaal nog niet. Weken aan een stuk hebben we samen gebrainstormd en heuse marktanalyses uitgevoerd op zoek naar een volgens ons uniek product. Op een zonnige dag viel plots de uiteindelijke beslissing: schoenveters! Natuurlijk!
Op weg naar de top
We waren beiden heel tevreden met het product dat we gekozen hadden en zaten boordevol plannen. Ons enthousiasme kende geen grenzen en al vrij vlug beseften we dat we veel te veel gigantisch goede ideeën hadden. Tijd dus om een keuze te maken en enkele van onze ideeën concreet in te vullen. Onze ouders, net zoals onze vrienden, dachten dat we gek geworden waren (en hoogstwaarschijnlijk hadden ze nog gelijk ook). Sommigen barstten meteen in lachen uit toen ze hoorden dat we schoenveters wilden verkopen, anderen probeerden ons ‘goede’ raad te geven: ‘Wie koopt nu schoenveters?’, ‘Daar is helemaal geen markt voor.’, ‘Met schoenveters verdien je helemaal niets.’ en ‘Zeg toch je baan niet op’, heeft ons alleen maar meer gemotiveerd.
We gingen van start, en ik moet eerlijk toegeven: in het begin liepen de zaken wat stroef. De verkoop vlotte niet echt en elke dag was een strijd om te overleven. Toch bleven we niet bij de pakken zitten. Vooruitgaan, al was het dan niet snel, was altijd nog beter dan blijven stilstaan. In onze ogen waren wij een marathon gestart en geen sprint.
5 jaar verder en nog altijd onderweg
Vandaag zijn we 5 jaar verder en heel wat ervaring rijker. Ondertussen zijn onze schoenveters al in 8 landen (USA, Denemarken, Frankrijk, Zweden, Spanje, Nederland, Italië en het Verenigd Koninkrijk) online verkrijgbaar en zijn we vastbesloten ook andere landen kennis te laten maken met onze producten.
Onze visie
Het is nooit onze bedoeling geweest om een van de vele handelaars in schoenveters te worden, die als belangrijkste doelstelling hebben om zoveel mogelijk geld te verdienen (en we moeten eerlijk toegeven dat we dit product niet echt als een topper beschouwden waarmee we het grote geld konden binnenhalen). Onze doelstelling was om klanten met onze producten te verrassen, hen net dat ietsje meer te geven dan de rest. We wilden de beste schoenveters tegen de scherpste prijzen verkopen en klanten een uitzonderlijke dienstverlening geven, zodat elke klant meer dan 100% tevreden was.
Het klinkt mensen misschien wat gek in de oren, maar wij streven ernaar om van de aankoop van iets banaals als schoenveters, een unieke ervaring te maken.
Onze medewerkers
Onze ontwikkelaars: Alex, Guntis
Onze klantenservice: Tanika